Vltava 2002

8. března 2012 v 20:32 | Kafuboss |  Dobrodružství
Moje první pořádná plavba lodí po řece. Na postu háčka jsem se vydal se svým kámošem Barťasem a s dobrou partou ze Zbýšova na splutí řeky Vltavy. Dne 23.6.2002 jsme dorazili k přehradní nádrži Lipno, kde jsme se pěkně vykoupali (za svitu měsíčku). V noci pěkně sprchlo a tak můj stan jednoplášťák nebyl zrovna dobrá volba... Nicméně přesunutí stanu pod stříšku to vyřešilo. Druhý den jsme se přesunuli k Soumarskému mostu a nafoukli naše půjčené lodičky - pálavy. Pak jsme vypluli. Voda byla hodně zvedlá a kalná po noční výdatné spršce. Bylo pod mrakem a chvílemi nás kropil déšť. Ale kamarádi nás zásobovali dobrým pitím - medvědem (mlíko + rum + cukr). Po cestě jsme potkávali mnoho stromů přes řeku a několikrát jsme museli loď přenést. Jedna z našich lodí se převrhla - kluci nestihli zastavit před spadlým stromem. Tuším, že to byl Miky (Mikóza) s kámošem. Panenskou přírodou jsme propluli opravdu velmi rychle. Poslední úsek už byl olej, ale vlivem počasí nám tom moc nevadilo. Upluli jsme 26 km. Po plavbě jsme museli opět lodě vypustit. Pak jsme se přesunuli do Vyššího brodu, kde jsme přenocovali. Druhý den bylo krásné počasí. Po nafouknutí lodí a příjezdu řidičů vyplouváme. Do Rožmberku nad Vltavou nás čekají dva záludné splavy, ale oba bravurně splouváme. V Rožmberku nás pak čeká ještě jeden, ale ani ten nám nedělal větší problém. Po dalším jednom a půl kilometru připlouváme ke kempu U Nojdy. Zde dnes přenocujeme. Dnes jsme upluli asi 12 km. Večer se jdeme občerstvit a podívat na hrad. Při svitu úplňku je to moc pěkná procházka. Druhý den dopoledne vyplouváme směr novým dobrodružstvím. Cestu nám lemuje silnice a les. Je příjemné počasí a tak se i vykoupeme. V jedné zátočině jsme objevili houpačku do vody a tak každý skotačí. Já si málem zlomil hlavu. Pokračujeme dál a za nějakou chvíli je pěkný olej - to signalizuje jez dozvídám se od kapitána lodi. A pěkný! A taky dlouhý a úzký jez - Pečkovský mlýn. Ale můj zadák je zkušený borec a tak to bez problému splouváme. Další jez Konopa u Papouščí skále dáváme také a už nás vítá překrásný Český Krumlov - kemp Nové Spolí. Dnes jsme upluli skoro 22 km. Večerní procházka městem opět stála za to!
Druhý den ráno vyrážíme a hned nás vítá jez Na Rechlích. Ten se však nesjíždí, musíme loď přenést. Proplouváme městem a obdivujeme krásu domů a řeky. Připlouváme k dalším jezům U Liry a Mrázkův Mlýn. Bezproblémové projetí. Blížíme se k největšímu jezu naší plavby - Jelení lávce, ale ještě před ní se stavuje v nedaleké hospůdce na vyhlášenou specialitu - kolena. Po dobrém obídku si jdeme podívat do čeho to vlastně vplujeme. No některým se do toho moc nechce, ale nakonec všichni dobře dopadli. Po několika kilometrech a několika hodinách plavby vplouváme do kempu u Zlaté Koruny. Jsme po cestě unaveni a hladoví a abychom se najedli tak musíme jít do asi kilometru vzdáleného Rájova - do místního hostince. Dnes jsme upluli 17 km.
Ráno vyrážíme na poslední úsek naší plavby. Vplouváme do krásné panenské přírody. Velmi živé úseky peřejí splouváme bravurně. Připlouváme k nějakému zvláštnímu občerstvení - U maringotky. Dáváme si suprové bramborové placky, mažeme to česnekem, máslem, tvarohem a kdo ví co pan dredař nám tam všechno dal, protože máme z něj záchvaty smíchu.
Pokračujeme dál a míjíme zbytky hradu Dívčí kámen, po dalších úsecích peřejí se začíná Vltava uklidňovat a já vím že se blíží jez - jez U Rybů, který je provalený ale je pěkně sjízdný. Za ním je poslední jez, který se ale nesjíždí - musí se přenášet. Jsme v Boršově nad Vltavou, stavíme stany, plavba končí dnes jsme dali 19 km, celkově tedy 96 km. Cestou jsme si všímali pěkných chatiček, později i domů, některé dosti blízko řece... dnes je 28. června 2002 asi pět týdnů do tisícleté potopy...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.