Vltava tour 2008

10. srpna 2012 v 19:33 | Kafuboss |  Dobrodružství

Již nějakou dobu chodím každý pátek na volejbal do sousedních Židlochovic. A jedno tam někdo přinesl krásný letáček s názvem Vltava tour 2008. Tour pořádal Židlochovický sokol. Vzpomněl jsem si na krásné chvíle strávené na vodě před šesti roky a tak jsem sebe i Ivu přihlásil.

Termín odjezdu byl domluven na dvou setkání vodáků. Také byly objednány lodě - tedy přesně řečeno jedna loď a dva rafty. Asi nemusím psát, že jsem neplul na raftu...
Ale ostatní asi viděli moc dobrodružných filmů o divokých řekách a chtěli si to zkusit v raftu.
Tedy prvního srpna nás nabírá Michal a Radka v Hrušovanech a my odjíždíme do Vyššího Brodu. Po příjezdu se všichni seznamujeme - Karel, Janka a Ondra, Kuba a Terka, Tomáš, Dáša a Vendy, Michal a Radka a my dva. Pak stavíme stany a jdeme se připravovat na zítřejší vyplutí.

Den první:
Den kdy zjišťuji pozitivní i zásadní negativní vlastnosti lodi - vydry.
Ráno začíná ranní hyenou a snídaní, pak balení stanů a přebírání lodě, raftů a výbavy. Mezitím se vozidla vydávají do cíle dnešního dne. Po velmi, velmi dlouhém čekání na řidiče konečně můžeme vyplout.
Společně s háčkem se seznamujeme s lodí. Je to něco jiného, než na nafukovací kanoi - pálavě, vydra je velmi vratká a tak musíme dávat pozor na stabilitu.

Připlouváme k prvnímu jezu a jdeme ho omrknout. Stav vody je vcelku v normálu, ale i tak to bude pro mě premiéra.
Rozjíždíme loď a vplouváme do šlajsny, při vjezdu do vln ale nabíráme docela hodně vody a po uplutí několik metrů se převracíme. Jezy tedy vedou 1:0
Po vylití vody z lodi pokračujeme k dalšímu jezu.
Obhlížíme jej a pozorujeme jak do něj najet. Je zde dřevěná skluzavka a ikdyž jdeme s přídí zase hodně hluboko, tak háček správně zabírá a my vyjíždíme s minimálním náběrem. Spravila to houbička. Jezy x Jara = 1:1
Za chvilku už ale připlouváme do Rožmberku a poslední jez splouváme velmi pohodlně - Jezy x Jara = 1:2 :)

Po jezu plujeme chviličku a pak se již před námi rozprostírá kemp, kde zastavujeme a stavíme naše stany. Po postavení a nutné hygieně, převléknutí do suchého se vydáváme na prohlídku zdejšího hradu a hlavně hladomorny. V hladomorně nechávám ,,trpět,, svého háčka, ale pak se nad ní smiluji a po slíbení, že bude v lodi poslouchat ji beru zpět.

Večer máme suprový táborák a ikdyž v noci bylo trošičku nevlídno a bylo deštivo, našli jsme několik málo dřev. Ondra pěkně drnkal na kytaru a tak se nám pak dobře spalo.

Den druhý:
Den kdy jsem se na vodě naučil...

Vyplouváme opět s velkým zpožděním zaviněné dlouhým čekáním na naše řidiče. Vyplouváme vlastně už po obědě. Po cestě se zastavujeme na nějakém tom občerstvení a pokračujeme dál. Dnešní cíl je Nové Spolí (Český Krumlov).
Připlouváme k jezu ve Větřní - splouváme bravurně takže nad jezy se zvyšuji vedení už na 3:1. O proplouvání našich raftů nic nevím protože oni pluli velmi pomalu a my naně vždy museli nějakou dobu čekat.
Nicméně k večeru už konečně připlouváme k poslednímu jezu - Spolí (nebo také u Papouščí skály). Jdu omrknout terén a hned si všímám dvou velmi záludných balvanů. Proto volím nájezd a cestu spíše levou stranou. Takže najíždíme s velmi dobrou rychlostí a vplouváme do prostor kde se voda vaří a výří. Jedna vlna se přilila levobokem a my nabrali tolik vody že jsme to neustáli. Po překlopení jsem jen zahlédl svého háčka jak se snaží plavat, ale vesta ji odnášela dál a dál ... do moře...
Já jsem se vynořil těsně za lodí a zvolal jsem, že je to dobré, že loď už držím. To byly na dlouhé chvíle moje poslední slova ....
Teď komentář našich kamarádů vodáků na břehu:
,, v momentě kdy jsi něco halekal, tak loď bokem narazila o jeden z balvanů a otočila se. Jelikož jsi se držel velmi ale opravdu velmi pevně, tak jsi loď přelétl jako superman při zachraňování jeho April. No a pak už jsme tě asi 15 sekund neviděli.
Pamatuji si jen, že když jsem se chytl, tak došlo k mému skoku a pozdějšímu ponoru. Vypil jsem půlku Vltavy a odhlavičkoval pár bludných balvanů. Vynořil jsem se asi 20 metrů od místa činu a zachytil loď. jelikož jsme měli všechno dobře přivázáno, tak jsem si postupně postahoval kalhoty, brýle, čepici, pádlo, bečku a háčka. Háček mě dal ale nejvíce zabrat, protože v severním ledovým oceáně zrovna docela mrzlo a tak jsem musel ještě krom háčka tahat asi půl tuny ledu...

Jezy x Jara = 2:3

což mě docela rozčílilo, protože už jsem chtěl jít do trháku.

Nicméně oba jsme to ve zdraví přežili a stavíme stany. Jen háček mi ukazuje zajímavou práci od boku lodi. Říkám ji, počkej do zítřka - uzraje! Večer se jdeme projít krásnými uličkami Krumlova. Se zakončením v jedné hospůdce.

Den třetí:
Den vítězství!
A také hned ráno mi ukazuje krásné uzrálé jelito. Nevím proč, ale do lodi se mnou vůbec nechce. Nakonec jsem ji přemluvil, ale jezy raději pojedu sám. Sjíždím hned první Na Rechlích, rozjíždím se, ale zjišťuji že sám si moc velkou rychlost neudělám a tak mám trochu strach, abych se pak dostatečně rychle dostal ze spárů válce a vracáku. No ustál jsem to a tak zvyšuji na 4:2.
Háček se mi vrací do lodi, ale vím že se blíží velmi zrádný jez U Kočárkárny (U Liry), viděli jsme mnoho lodí že se převrhlo když nabrali moc vody. Já se před ním opět zbavuji háčka a najíždím do šlajsny. Čeho jsem se obával u předchozího jezu, tak přichází nyní. Jelikož mám malou rychlost táhne mě to zpět a na bok. Takže mi špica lodi vytřelila nahoru a do boku a já se převracím. jezy opět dotahují... 4:3

Vím že mě čekají ještě dva jezy a tak se takticky a strategicky připravuji jak je splout.

A za chvilku už opět sám vjíždím do šlajsny Mrázkova mlýnu - nabírám rychlost a projíždím to bravurně! 5:3
Před zlatým hřebem dne . Jelení lávkou se jdeme najíst - připlouváme ke restauraci a lodí kotvíme téměř hned u stolů.

Po dobrém obědě si říkám, že by byla škoda, kdybych se hned šel koupat a tak jdu pořádně omrknout jak celé vodní dílo projedu. Myslím že nejdůležitější bude ustát ty první dvě vlny které se tvoří hned dole a pak už to nějak ukočírovat a nabrat háčka.
Vjíždím do šlajsny a tak jak jsem si to naplánoval, tak se také i stalo. Zvyšuji na 6:3 a vím, že vítězství je doma!!!

Opouštíme krásné město Krumlov a pomalu se blížíme k cíli naší plavby - Zlaté Koruně. Před cílem nás ještě čeká jeden jez, který sám projíždím, byť s menšími problémy ale ustál jsem to!

Naše plavba končí. Odevzdáváme loď a rafty a výbavu. Pak se ještě všichni vyfotíme.

A to je vše. Domlouvám se s háčkem, že příští rok zkusíme oslovit naše kamarády a vytáhneme je na vodu. Tak snad se vše zadaří.

AHOJ!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.